AMSTERDAM - Wie probeert een zitting bij het OM in Amsterdam op tijd te verzetten moet veel moeite doen.. eerst bellen en dan mailen; wachttijden van een 23 -60 minuten is niet ongebruikelijk.


Een van onze redacteuren heeft het zelf maar eens geprobeerd. Het was nog een grotere nachtmerrie dan mensen beschreven: Wie probeert een zitting te verzetten komt in de vreemde telefooncirkel van het OM terecht. Vijf wachtenden is gemiddeld, om dan te horen dat het bij een ander deel hoort. Om opnieuw te bellen, weer te wachten en te vernemen dat er weer vijf wachtenden zijn, aan de beurt zijnde blijkt men toch elders te moeten zijn. En dat ging een uur door.

Uiteindelijk aangekomen bij iemand die oplossingsgericht meedacht; “Stuurt u ons maar een mail, zet mijn naam er maar bij en dan zoeken wij het verder uit…”: Even later kwam het mailtje retour:
“Delivery has failed to these recipients or groups:
The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending your message later, or contact the recipient directly.”

Zou er nog een ambtenaar niet ‘op vakantie zijn’ die de mailbox van het Openbaar Ministerie op deze onderdelen kan legen, we zitten nu op 28 december 2020?!

-wordt vervolgd-