AMSTERDAM - Het Concertgebouw lanceert de 360º-campagne 'Allemaal in Het Concertgebouw'. Met korte copy zoals 'van smoking tot sneakers', van 'orgel tot ud' en 'van Mahler tot Marsalis' wordt de toegankelijkheid en veelzijdigheid van de programmering en het publiek van de concertzaal getoond. De campagne is grotendeels in house ontwikkeld, in samenwerking met Niels Gerson Lohman voor de tv-commercial en Stroom voor het mediaplan. De kleurrijke campagne is te zien is op tv, outdoor en online.


Brede programmering verdient een divers en breed publie
k

Het Concertgebouw is een van de drukste concertzalen in de wereld met gemiddeld meer dan 700 concerten en 750.000 bezoekers per jaar. Veel mensen zien de concertzaal nog als een zaal met alléén traditionele klassieke muziek, maar inmiddels biedt Het Concertgebouw steeds meer concerten met pop, jazz, minimal en filmmuziek. Job Noordhof, hoofd marketing, communicatie en verkoop: '

We hebben tijdens de pandemie ontzettend veel ontwikkeld: online concertseries, colleges en nog veel meer. Er ontstond een fantastische can do-sfeer waarin we als team ontzettend veel zélf hebben opgezet. Zo ontstond de campagne 'Allemaal in Het Concertgebouw' ook in ons eigen team.' Vanuit de pay-off volgde het script en de copy voor outdoor. In de commercial die zowel op tv als online wordt uitgezonden zijn onder anderen Karsu, Lucas en Arthur Jussen en Wynton Marsalis te zien.

Bekijk de commercial 'Allemaal in Het Concertgebouw'

Een kleurrijke campagne

De campagne toont ook de kracht van de in 2022 vernieuwde huisstijl: met opvallende kleuren trekken de zogenaamde spectaculars met tot 10 (!) posters naast elkaar, de aandacht in het straatbeeld. De uitingen op straat worden gecombineerd met een fijnmazige online campagne. De eigen copywriter van Het Concertgebouw Thomas de Jonker maakte de teksten voor het script en de outdoor uitingen. Voor de commercial vroeg Het Concertgebouw Niels Gerson Lohman om vanuit het rijke video-archief een muzikale edit te maken. Grafisch vormgever Bart Boonen tekende voor de uitingen op straat. Mediabureau Stroom is verantwoordelijk voor het mediaplan.

Het Concertgebouw is van plan de campagne meerdere keren per jaar in te zetten.