ENSCHEDE – Wout Weghorst zet zijn carrière voort bij FC Twente. De club uit Enschede maakte zaterdag bekend dat de 33-jarige spits een contract voor twee seizoenen heeft ondertekend. Weghorst komt over van Ajax en verblijft momenteel met het Nederlands elftal op het WK.


Voor Weghorst betekent de overstap een terugkeer naar zijn roots. De aanvaller werd geboren in Borne, vlak bij Enschede, maar speelde nooit eerder voor FC Twente. De club eindigde afgelopen seizoen als vierde in de Eredivisie en zag onlangs clubicoon Ricky van Wolfswinkel zijn loopbaan beëindigen.

De carrière van Weghorst begon bij FC Emmen, waarna hij via Heracles Almelo doorbrak bij AZ. Zijn prestaties leverden hem een transfer op naar VfL Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens speelde hij voor Burnley, Besiktas en het Engelse topteam Manchester United. Na een korte periode bij Hoffenheim keerde hij terug naar Nederland, waar hij de afgelopen twee seizoenen het shirt van Ajax droeg.

Al geruime tijd werd gespeculeerd over een vertrek uit Amsterdam. Lange tijd bleef onduidelijk waar de ervaren spits zijn loopbaan zou vervolgen, maar uiteindelijk koos hij voor een avontuur dicht bij huis.

Ajax nam Weghorst in 2024 over. In zijn eerste seizoen met de Amsterdammers liep de club de landstitel nipt mis. Het afgelopen seizoen verliep minder succesvol en eindigde Ajax op de vijfde plaats in de Eredivisie.