AMSTERDAM- Als eerste Nederlandse voetbalclub gaat Ajax nauw samenwerken met TikTok, dat wereldwijd zeer populair is onder jongeren. Via dit social media-platform worden korte video’s op muziek gemaakt, bewerkt en gedeeld. TikTok is beschikbaar in ruim 75 landen en heeft meer dan 500 miljoen maandelijkse gebruikers. Voor Ajax een mooie kans om ook constant in contact te staan met de jongste generatie voetbalfans.


Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax: “Als Ajax spelen we in op alle internationale mediatrends en willen we zichtbaar zijn op de digitale en social media-platformen waar onze fans zich begeven. Rondom TikTok is een ware hype ontstaan en we kijken er naar uit om in nauwe samenwerking met TikTok ons account te gaan ontwikkelen.”


Op TikTok is het – vergelijkbaar met andere social media-platformen - mogelijk om andere gebruikers te volgen en een volgersbase op te bouwen. Je kunt Ajax op TikTok volgen onder de gebruikersnaam @afcajax.

Ajax is ook actief op de volgende social media-kanalen: Instagram (3,5 miljoen volgers), Facebook (3,1 miljoen volgers), Twitter (1,2 miljoen volgers), YouTube (565.000 abonnees), LinkedIn (41.000 volgers).