AMSTERDAM - Buurtbewoners hadden nagevraagd of een reclamebord van de gemeente met een foto die een utopie is(geen tram-, vracht- en autoverkeer afgebeeld) mag.

De gewraakte foto is in de meest ideale situatie(wellicht ’s nachts) vinden buurtbewoners in de Weteringbuurt. Daarom stelden zij de vraag aan de Stichting Reclame Code die goed aan de weg timmert: “Kan dit of ‘bedriegt’ de gemeente met dit plaatje de burgers?”

Het antwoord van de Stichting Reclame Code is:
“De foto die u naar ons toestuurt betreft een aankondiging over vernieuwingen die in de stad Amsterdam zullen gaan plaatsvinden. De aankondiging valt niet onder de definitie van een reclame-uiting zoals in die van https://www.reclamecode.nl/ is opgenomen.”

Kortom deze ‘bedriegertjes’ schijnen dus te mogen! Want binnen alle voorbeelden en groeperingen die samenwerken met de geweldige Stichting Reclame Code staat helaas niet een specifiek kopje: ‘Gemeentelijke uitingen naar burgers toe’.