AMSTERDAM - In aanloop naar de feestdagen lanceerde Lidl afgelopen maandagavond in hartje Amsterdam het pop-up restaurant ‘Le Deux’, een ware culinaire openbaring. Gasten dachten aan te schuiven voor een exclusief high-end diner, maar werden getrakteerd op een grote verrassing: elk sterwaardig gerecht bleek volledig bereid met de toegankelijke producten van Lidl Deluxe. Door het enorme succes heeft Lidl besloten het aantal beschikbare plekken per direct op te hogen.
De onthulling: Le Deux = Deluxe
De naam ‘Le Deux’ is een speelse, internationale knipoog naar het Deluxe-assortiment van Lidl. Het doel van de pop-up is glashelder: laten zien dat een magisch kerstdiner niet duur hoeft te zijn. In de keuken sloegen influencer en kookboekenauteur Tobias Camman en sterrenchef Niven Kunz de handen ineen om te bewijzen dat je met betaalbare ingrediënten een feestelijk kerstdiner op tafel zet. De boodschap is dat kerst toegankelijk moet zijn voor iedereen, ongeacht het budget.
De 'Soepjurk' van Kim Feenstra
De avond kreeg een diepere emotionele laag door de aanwezigheid van Kim Feenstra. Zij verraste de gasten door na het hoofdgerecht binnen te lopen in een prachtige design-jurk, gemaakt van verpakkingen van Lidl Deluxe zalmsoep. Kim, die zelf opgroeide in armoede, deelde haar persoonlijke verhaal over hoe waardevol het is om aandacht te hebben voor mensen die het minder breed hebben. Hiermee onderstreepte zij de kern van de actie: samen genieten, delen en iets goeds doen voor een ander, zeker tijdens de feestdagen.
Laura Klaver, Head of Marketing bij Lidl: “Ons onderzoek laat zien dat maar liefst 83% van de Nederlanders liever geeft dan ontvangt. Dat inzicht is onze belangrijkste drijfveer: wij willen het voor iedereen mogelijk maken om dit jaar écht iets extra’s voor een ander te doen. Met ons Deluxe-assortiment zorgen we dat een prachtig en luxe kerstdiner voor elk budget haalbaar is.
Dineren voor het goede doel
Lidl koppelt dit initiatief voor het zesde jaar op rij aan het Jeugdeducatiefonds (JEF). Gasten in het restaurant betalen via een QR-code op basis van een donatie: je geeft wat je wilt missen. De volledige opbrengst gaat naar het JEF, om de ontwikkelingskansen van kinderen in armoede te vergroten. Daarnaast doet Lidl nog meer:
Extra plekken wegens succes
Zodra de deuren openden, stroomden de reserveringen voor het pop-up restaurant binnen. Omdat de belangstelling alle verwachtingen overtrof, heeft Lidl besloten het aantal beschikbare plekken per direct op te hogen. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor een bezoek aan ‘Le Deux’, dat tot en met 19 december geopend is. Vanwege de enorme animo wordt via een loting bepaald wie de kans krijgt om dit bijzondere menu te komen proeven.
Reserveren kan hier. Word je op de wachtlijst geplaatst dan wordt aan de hand van een loting bepaald wie een plekje in de pop up krijgt. Le Deux is tot en met 19 december geopend.
Le Deux
Tot en met vrijdag 19 december geopend van 18.30-22.00uur
Europaplein 22 te Amsterdam