AMSTERDAM - Fotografe Noa Louwers (18), kunstcollectief Kunst as a Service (KaaS) en fotograaf en ondernemer Niko da Costa Gomez (26) uit Amsterdam zijn de drie genomineerden voor een expositieplek in het Cobra Museum in Amstelveen. Naast het winnen van een expositieplek krijgt de winnaar de unieke kans om op alle The Frame-televisies in Nederland te exposeren. Zes weken geleden startten Samsung en het Cobra Museum een nationale zoektocht naar het grootste kunsttalent van Nederland. Tientallen kunstenaars stuurden hun meesterwerk in voor de wedstrijd. Op 16 oktober wordt tijdens een feestelijk mediamoment in het Cobra Museum de winnaar door Jop Ubbens (kunstexpert, Oud-Chairman van Christie’s Amsterdam) en moderne kunstenaar Pablo Lucker bekendgemaakt.

Niko stuurde voor de wedstrijd een op de Curaçaose artiest Levi Silvanie geïnspireerde werk in: “Fotografie is mijn passie. Als fotograaf en ondernemer ben ik bezig met het bedenken en ontwikkelen van creatieve ideeën. Ik ben opgegroeid met verschillende kunstdisciplines en nationaliteiten, die mijn passie voor fotografie, documentatie en culturele contentcreatie hebben gevormd. Instant Fame with The Frame is een mooie kans om mijn werk aan het grote publiek te laten zien.”

“Mijn favoriete bezigheid in mijn vrije tijd is fotograferen. Momenteel studeer ik media en redactie aan het ROC van Amsterdam. Later ambieer ik een baan als producer of regisseur voor een groot filmbedrijf. Instant Fame with The Frame kan een mooie opstap voor een succesvolle carrière later zijn”, aldus Noa, die voor de wedstrijd een foto van haar reis naar Peru heeft ingezonden.

De laatste genomineerde is een kunstcollectief genaamd Kunst as a Service (KaaS). Chris ten Dam is de woordvoerder van het collectief en doet het woord, omdat de echte kunstenaars anoniem willen blijven. "De wedstrijd is voor Kunst as a Service een manier om extra faam te genereren voor hun werk en het collectief."

Winnaar in heel Nederland te zien op The Frame-toestellen
Na een online stemperiode stelde de eerste jury, bestaande uit Hilde de Bruijn (Cobra Museum) en Rick Snabel (Samsung), de top drie samen. Een van deze drie kunstwerken wordt vanaf 17 oktober twee weken lang geëxposeerd in de nieuwe collectie van het Cobra Museum op een Samsung The Frame televisie en opgenomen in de Samsung Art Store, waardoor het in heel Nederland op toestellen van The Frame te zien is.

Springplank voor artistiek talent
Samsung en het Cobra Museum voor Moderne Kunst Amstelveen organiseren Instant Fame with The Frame om aandacht te schenken aan de nieuwe generatie Nederlandse kunstenaars. Instant Fame with The Frame dient als springplank om hun artistieke carrière van de grond te krijgen. Elke kunstdiscipline is welkom, waarbij de enige voorwaarde is dat het kunstwerk stilstaand beeld is.

Over Samsung Electronics
Samsung Electronics inspireert mensen en creëert de toekomst met vernieuwende ideeën en technologieën. Wij zijn toonaangevend in de wereld van tv’s, smartphones, wearables, tablets, huishoudelijke apparaten, netwerksystemen, geheugen, systeem-LSI, gieterij en LED-oplossingen. Het laatste nieuws, artikelen en persmateriaal vind je op Samsungs Newsroom op http://news.samsung.com/nl en onze blog Explore.

Over Cobra Museum voor Moderne Kunst Amstelveen
Het Cobra Museum voor Moderne Kunst maakt het erfgoed van de Cobra-beweging zichtbaar en houdt het gedachtegoed van de kunstenaars van de beweging springlevend. Dat gedachtegoed is namelijk veel breder dan alleen de kunstwerken en de poëzie. De Cobra-kunst was gebaseerd op een attitude die ook nu nog relevant is. Zij zochten naar de verbinding tussen het volk en de kunst, door de muren tussen de verschillende kunstdisciplines af te breken en multidisciplinair te werken. Ze werkten als groep samen, inspireerden elkaar en genereerden samen meer impact. Het Cobra museum in Amstelveen is de plek waar – geheel in de geest van Cobra – experiment en expressie in de kunst worden benadrukt.