AMSTERDAM - C&A gaat voluit voor groei en dat is vandaag te merken in Amsterdam. De omnichannel moderetailer plant meer dan 100 nieuwe winkelopeningen in Europa in de komende drie jaar en ziet in Nederland groot potentieel. Dat bewijst de opening van twee nieuwe winkels in het hart van Amsterdam. Zowel het filiaal in de Kinker- als in de Ferdinand Bolstraat zijn opgebouwd volgens een volledig nieuwe stadsformule. Een opvallend kleine winkelvloer waar maximaal ingezet wordt op inspiratie, shopervaring en klantenrelaties. Al dat specifiek gericht op vrouwen.

C&A is duidelijk in volle transformatie om het bedrijf te doen groeien. Het winkelnetwerk, met name in centrumsteden, blijft een belangrijke rol spelen in deze reis. Hier wil de retailer tonen wat het gemoderniseerde C&A kan en hoe het zowel zijn trouwe als nieuwe klanten kan verrassen met moderne, betaalbare en kwaliteitsvolle kleding.

Beide nieuwe filialen onderscheiden zich met een winkeloppervlakte van ongeveer 300 m2. Ook op servicegebied zal de klant een duidelijk andere aanpak kunnen vaststellen. "In deze Amsterdamse winkels is meer ruimte voor een persoonlijke ondersteuning en een meer op maat gemaakte dienstverlening. Denk daarbij aan personal shopping op afspraak, of persoonlijke aanbiedingen voor onze lokale members", aldus Stefanie Schneider, Market Lead C&A Benelux. "Bovendien stappen we ook af van de gekende winkelpresentatie en zetten we volop in op het inspireren van onze klanten. Waar je ook kijkt, kan je leuke combinaties zien die onze collecties mixt en matcht", voegt Schneider nog toe.

Samen met het reeds bestaande filiaal in de Kalverstraat vormen deze twee nieuwe locaties één sterk stadsnetwerk. Jouw maat of gewenste kleur niet op voorraad? Binnen de 24 uur kan het opgehaald worden in jouw favoriete Amsterdamse winkel. Dat geldt ook voor items die je op de C&A webshop bestelde in de winkel.

Tijdens het openingsweekend van 9 maart kunnen klanten zich verwachten aan een feestelijke setting in de drie stadswinkels: Kinker-, Ferdinand Bol- en Kalverstraat. In de twee nieuwste filialen worden klanten bovendien ook getrakteerd op een leuke manicure of persoonlijke schets, bijpassend bij de zonet gescoorde outfit uiteraard.