AMSTERDAM - Begin mei is Alexander Peulen aangesteld als General Manager van het nieuw te openen the niu Fender in Amsterdam. Peulen heeft hiervoor vier jaar de functie van Directeur bekleed bij beheermaatschappij Ooghduyne BV en was daarvoor 10 jaar Parkmanager bij Landal Beach Resort Ooghduyne. Hij gaat in opdracht van Novum Hospitality het nieuwe hotel in de Entrepothaven bij Cruquiuseiland komende maanden verder operationeel ontwikkelen en zal na de opening de dagelijkse leiding op zich nemen.

Over Alexander Peulen
Na zijn opleiding Facility management en het behalen van zijn MBA heeft Alexander Peulen verschillende functies bekleed. Van Parkmanager bij Landal Beach Resort Ooghduyne is hij doorgegroeid tot Directeur van de beheermaatschappij Ooghduyne BV. Hierna heeft hij nog een aantal jaren gewerkt als Lector in strategie, management & organisatie aan de Hogeschool INHolland in Haarlem, wat hij nog zal blijven doen naast zijn baan bij Novum Hospitality.

De keuze voor Novum Hospitality was snel gemaakt. "Het is een frisse, innovatieve en bovenal ambitieuze organisatie die naadloos aansluit op mijn toekomstbeeld. Ik kijk er ontzettend naar uit om the niu Fender een prominente plek te geven in de Amsterdamse hotelmarkt", aldus Peulen.

Over the niu Fender
Eind 2019 opent NOVUM Hospitality haar tweede the niu hotel in Nederland. Na Haarlem volgt nu de hoofdstad Amsterdam. In de Entrepothaven bij Cruquiuseiland opent het hotel haar deuren naast de bekende The Harbour Club (Oost). De drie torens die een prachtig uitzicht hebben op het water geven de maritieme sfeer van het hotel perfect weer. De 246 kamers bieden een ideale plek voor zowel business als leisure hotelgasten. Naast plaats voor 200 boten in de haven is er door de grote parkeergarage voldoende parkeergelegenheid.

Neighbourhood-concept: Harbour
In elk the niu hotel spelen de locatie en directe omgeving een belangrijke rol. The niu in Amsterdam heet the niu Fender en dankt deze naam aan het stootkussen dat in havens gebruikt wordt. De architecten van Mulderblauw hebben zich hierdoor en door andere maritieme invloeden laten inspireren, dat merk je vanaf het moment dat je het hotel binnenstapt. Ook typische elementen van onze hoofdstad zien we terug in het hotel; industrieel design, lokale kleuren en stedelijke ontwerpen.

Over the niu
The niu staat voor native, inspiring, unique. Het merk richt zich op de millennial en vindt aansluiting bij de levensstijl van de hedendaagse samenleving. Geïnspireerd door de locatie en gevormd door kunst en geschiedenis. De hedendaagse hotelgast trekt zich niet meer terug op zijn kamer. De levendige lobby en de innovatieve co-working ruimte spelen daarom in op de vraag van de huidige hotelgast. De hotels beschikken over praktische, gebruiksvriendelijke kamers met gestroomlijnde badkamers om zo de hotelgast te voorzien van een comfortabel verblijf. www.niu.de

Over NOVUM Hospitality
Het familiebedrijf NOVUM Hospitality is met momenteel 175 hotels en meer dan 23.000 hotelkamers op 65 locaties in Europa de grootste hotelgroep in Duitsland. Opgericht in 1988 en sinds 2004 op gestage groeikoers presenteert NOVUM Hospitality zich onder leiding van directeur-aandeelhouder David Etmenan als een buitengewoon dynamisch bedrijf. Het hotelportfolio omvat centraal gelegen drie- en viersterrenhotels die gedreven worden onder de merknamen NOVUM Hotels, Select Hotels en the niu. Bovendien fungeert NOVUM Hospitality als franchisenemer van de InterContinental Hotels Group, AccorHotels, Best Western Hotels & Resorts en Choice Hotels. www.novum-hospitality.com