Madame Tussauds kondigt vandaag haar meest ambitieuze lancering tot nu toe aan: dertien gloednieuwe wassen beelden van wereldster Taylor Swift. De beelden worden deze zomer gelijktijdig onthuld in dertien steden op vier continenten. Hiermee krijgen Swifties over de hele wereld de unieke kans om hun idool van dichtbij te bewonderen en te ervaren hoe het voelt om samen met Taylor op het podium te staan.
Het is de meest ambitieuze lancering in de ruim 250-jarige geschiedenis van Madame Tussauds, wat de status van Taylor Swift als een van de invloedrijkste beroemdheden van de 21e eeuw onderstreept. De grensverleggende zangeres sloot onlangs haar record brekende Taylor Swift | The Eras Tour af, met maar liefst 149 uitverkochte shows op vijf continenten, en Madame Tussauds eert deze mijlpaal door iconische momenten van deze historische tour te vereeuwigen voor fans overal ter wereld.
Laura Sheard, Global Brand Director van Madame Tussauds, voegt toe:
"Taylor Swift is een icoon van haar generatie en een culturele krachtpatser. Madame Tussauds heeft een eeuwenoude traditie in het weerspiegelen van de wereld van beroemdheden, door de personen die een onuitwisbare stempel drukken op de cultuur van vandaag te vereeuwigen. Taylor Swifts invloed strekt zich uit over muziek, mode, film, activisme en zelfs de economie. Het ongekende succes van haar record brekende tour is hét perfecte moment voor Madame Tussauds om dit te vieren met 13 beelden, Taylor's geluksgetal, verspreid over vier continenten, zodat we zoveel mogelijk fans kunnen bereiken. We weten zeker dat zij er net zo enthousiast over zullen zijn als wij."
Meer dan veertig getalenteerde kunstenaars van Madame Tussauds hebben maar liefst 14 maanden onafgebroken gewerkt aan dit bijzondere project. Elk van de 13 beelden is gekleed in een unieke, door fans geliefde look uit Taylor Swift | The Eras Tour. De vandaag vrijgegeven beelden onthullen dat het beeld in Madame Tussauds Amsterdam de 1989 era viert in echte showstopper-stijl.
Geïnspireerd op de derde avond van Taylor Swift's The Eras Tour in Amsterdam, juli 2024, is het nieuwe beeld gestyled in een oranje en roze co-ord set van Roberto Cavalli, bestaande uit een crop top en mini-rok, speciaal opnieuw ontworpen door de ontwerper voor Madame Tussauds Amsterdam. De look wordt compleet gemaakt met bijpassende, met kristallen afgewerkte enkelboots van Christian Louboutin, geschonken door Maison, en een op maat gemaakte, met steentjes versierde microfoon, gecreëerd door Rebel Stage Gear UK. Het gespecialiseerde bedrijf achter de op maat gemaakte microfoons die Taylor gebruikte tijdens de tour.
Danielle Cullen, Senior Figure Stylist bij Madame Tussauds;
"Dit is zonder twijfel het meest ambitieuze project in onze 250-jarige geschiedenis en wat past bij de ongekende status van Taylor Swift. We zijn vereerd dat we nauw hebben samengewerkt met modehuizen zoals Roberto Cavalli, Vivienne Westwood, Versace, Christian Louboutin, Alberta Ferretti en Etro om enkele van de meest iconische looks uit de Eras Tour tot in detail na te maken – waarvan veel een speciale betekenis hebben voor de steden waarin de 13 nieuwe beelden te bewonderen zijn. Dit is een passende viering, waarmee Swifties op een unieke manier momenten uit deze once-in-a-generation tour kunnen herbeleven – iets wat alleen Madame Tussauds kan bieden."
De lancering van vandaag is het grootste project van Madame Tussauds sinds de onthulling van zeven Harry Styles-beelden in 2023 en acht Lady Gaga-beelden in 2011. De nieuwe beelden worden geplaatst in attracties in Amsterdam, Berlijn, Blackpool, Boedapest, Hollywood, Hongkong, Las Vegas, Londen, Nashville, New York, Orlando en Sydney, terwijl een reizend beeld zijn première beleeft in Shanghai.
Na de iconische onthulling van vandaag kunnen fans het nieuwe wassen beeld van Taylor Swift vanaf 24 juli bewonderen in Madame Tussauds Amsterdam. Houd de sociale mediakanalen van Madame Tussauds goed in de gaten voor meer nieuws over deze historische lancering.