AALSMEER - Het einde van de dag: de zon gaat onder en de Westeinderplas kleurt oranje, geel en roze. Dit adembenemende uitzicht is een perfect decor voor een fotoshoot. Jeroen Ezink maakt van deze gelegenheid regelmatig gebruik. Hij werkt namelijk al bijna negen jaar bij het Westeinder Paviljoen, maar tijdens zijn werk neemt hij ook de rol van fotograaf op zich en maakt hij de mooiste foto’s van de zonsondergangen over de Westeinderplas. We kunnen gerust zeggen dat Jeroen - met het plaatsen van deze foto’s op Instagram - uitstekend meehelpt met het online op de kaart zetten van Aalsmeer als toeristische bestemming. Niet waar?

#VisitAalsmeer heb je misschien weleens voorbij zien komen op Instagram, Facebook en Twitter? Visit Aalsmeer creëert met deze hashtag een online community van inwoners, bezoekers en ondernemers. Binnen deze community ontstaat steeds meer een mooi en compleet beeld van dat wat Aalsmeer uniek maakt. Visit Aalsmeer deelt vervolgens vanuit #VisitAalsmeer de allermooiste foto’s en video’s op de eigen social media kanalen.

User Generated Content, zoals dit zo mooi heet, wordt meer en meer door Visit Aalsmeer ingezet, omdat dit voor veel betrokkenheid van volgers en fans zorgt. Het beeld is namelijk gedeeld door iemand ‘zoals jij en ik’ en verdient daardoor - meer dan andere content - een vind-ik-leuk, reactie of zelfs een deelactie. Het beeld is geloofwaardig! Belangrijk bij deze is wel dat het om mooie en kwalitatief goede foto’s gaat. Vooral op Instagram doet landschapsfotografie (en de Watertoren) het erg goed en laat Aalsmeer nu net de Westeinderplassen voor de deur hebben. Een perfecte combinatie dus.

Help jij - net als Jeroen - ook mee met het bouwen van de community rondom #VisitAalsmeer? Want wie anders dan de echte Aalsmeer-kenners maken de mooiste content. Ben je aan het werk, loop of fiets je rond in Aalsmeer? En doet zich een moment voor waarbij je denkt ‘dit moet ik vastleggen, want dit is waarom Aalsmeer zo mooi is’? Pak dan je camera of telefoon en maak een mooie foto of video. Vervolgens plaats je deze op Instagram of Twitter en gebruik je in de omschrijving #VisitAalsmeer.