AMSTERDAM - Reizigers waarderen de dienstverlening van GVB met een gemiddeld rapportcijfer van 7,4. Dit blijkt uit de landelijke OV-Klantenbarometer 2017 dat CROW jaarlijks laat uitvoeren in opdracht van de concessieverleners. De waardering voor Veren is het hoogst met een 7,9, gevolgd door Bus die stijgt met een tiende punt naar een 7,6. Metro en Tram blijven gelijk met een 7,4.

Drukte in de stad

De positieve trend die GVB op het gebied van reizigerstevredenheid sinds 2013 heeft ingezet is hiermee deels vastgehouden. Ondanks de toegenomen drukte in de stad, drukte op het IJ, en de omleidingen en bouwprojecten in de stad.

Prestatie

Ook dit vervoersjaar wordt een forse prestatie van GVB verwacht. Het blijft onverminderd druk in de hoofdstad en in onze voertuigen. De omstandigheden waarin wij onze diverse reizigersgroepen optimaal willen bedienen en tevreden houden, worden steeds uitdagender.
Onder die uitdaging, blijven de circa 4.000 GVB-medewerkers, hun schouders zetten. Elke dag opnieuw. Om elke dag het positieve verschil te kunnen maken voor onze reizigers in Amsterdam.

Landelijk onderzoek

De OV-Klantenbarometer is het klanttevredenheidsonderzoek voor stads- en streekvervoer. Het onderzoek is uitgevoerd door I&O Research, in opdracht van CROW (kennisplatform voor infrastructuur, verkeer, vervoer en openbare ruimte). Dit gebeurt door enquêteurs die tussen eind oktober en begin december in het OV vragenlijsten afnemen bij reizigers.