AMSTERDAM - Offline marketing blijft belangrijk voor veel organisaties Hoewel uit verschillende onderzoeken blijkt dat consumenten hun aankopen steeds vaker online doen, blijft het voor organisaties belangrijk te investeren in hun offline zichtbaarheid. Nu het aantal webshops sterk is opgelopen, zoeken consumenten naar de meest betrouwbare partijen. Dit doen ze door webshops te vergelijken op basis van recensies van andere consumenten, maar ook op basis van hun gevoel. Het feit dat ze de naam van een webshop al eens ergens zijn tegengekomen draagt bij aan dat vertrouwde, betrouwbare gevoel. Het verklaart waarom veel grote bedrijven nog altijd voor lichtmastreclame in Amsterdam kiezen, ook wanneer zij hun diensten inmiddels volledig online aanbieden. Lichtmastreclame is slechts een van de vormen van buitenreclame die overwogen kan worden.

Verschillende vormen van buitenreclame mogelijk

Buitenreclame kent tal van verschillende vormen. Denk naast lichtmastreclame bijvoorbeeld ook aan reclameborden of banners, welke je aan de gevel van je bedrijfspand ophangt. Of denk aan de mogelijkheid om een rotonde in de regio te sponsoren. Dat laatste is een hele slimme vorm van buitenreclame in Amsterdam, daar het enerzijds bijdraagt aan de zichtbaarheid van de organisatie en tegelijkertijd toont dat je op maatschappelijk verantwoorde manier onderneemt. Je investeert immers in de flora en fauna in de regio! Het kan helpen consumenten over de streep te trekken, wanneer zij het aanbod van je organisatie vergelijken met dat van anderen.

Voordelen van het gebruik van offline marketing
Voornaamste doel van de toepassing van offline marketing is het onder de aandacht brengen van je merk of bedrijf bij een zo groot mogelijk groep potentiële consumenten. Het draagt bij aan het gevoel van de consument. Uit onderzoek blijkt dat consumenten een bedrijfs- of merknaam zo’n vijf à zeven keer moeten hebben gezien, alvorens zij een aankoop doen. Belangrijk voordeel van offline marketing is dat je tegen een relatief lage prijs een zeer groot aantal mensen bereikt. Denk aan de reclame aan een lichtmast of rotonde; het wordt dagelijks door honderden tot zelfs duizenden voorbijgangers opgemerkt.

Breder scala aan toepassingen van buitenreclame

Naast de mogelijkheid om je organisatie of merknaam onder de aandacht te brengen bij een breed publiek, zijn er meer toepassingen van buitenreclame denkbaar. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om consumenten de weg te wijzen met lichtmastreclame. Zeker in een stad als Amsterdam kan het voor consumenten uitdagend zijn de juiste weg naar je winkel- of bedrijfspand te vinden. Met lichtmastreclame help je hen de juiste route te nemen.