AMSTERDAM – Het sociale platform Klup lanceert vandaag haar eigen glossy. Het Klup Magazine richt zich op actieve 50plussers die hun wilde haren nog lang niet verloren zijn, vertelt Michiel van den Berg, mede-oprichter van Klup. “Na drie jaar bouwen aan ons sociale platform met inmiddels meer dan vijftigduizend gebruikers, werd het tijd voor een volgende stap. Met het magazine gaan we offline verder met wat online zo blijkt aan te spreken: verbinden, inspireren en activeren”, zegt Van den Berg. Zanger Marco Borsato siert de eerste cover van het blad, en vertelt in een interview over zijn dromen, gezin en het verbinden van mensen door middel van muziek. Klup Magazine is vanaf nu in 3.500 winkels door heel Nederland te verkrijgen.

Naast het vraaggesprek met Marco Borsato staat het magazine vol met een grote diversiteit aan verhalen. Van tips over reizen, gezond leven en een stap zetten op de arbeidsmarkt ná je vijftigste tot de Netflix-tips van Antje Monteiro en een reportage over het vijftigjarig bestaan van de Haagse rockband Golden Earring. Ook komen een aantal gebruikers van Klup, ook wel ‘kluppers’ genoemd, aan het woord om hun verhaal te delen. Zo vertelt klupper Ilma hoe ze na een moeilijke periode in haar leven het roer omgooide en hoe het sociale platform Klup daarbij uitkomst bood. “Ik wilde weer naar buiten, onder de mensen zijn en het plezier in het leven ervaren. Niks moet en alles mag tijdens de uitjes van Klup. Het geeft mij zoveel invulling, ik wens dat iedereen toe”, zegt ze in het blad.

Met het Klup Magazine wil Van den Berg het online platform van een offline verlengstuk voorzien, ook voor niet-kluppers. “Het is ons doel om samen met onze community vier keer per jaar een sprankelend magazine in de schappen te krijgen. Met verhalen die ingaan op de thema’s die na je vijftigste gaan spelen. Met deze offline aanvulling op ons platform hopen we nog veel meer mensen te inspireren en te activeren dan we online al doen”, zegt hij. Klup Magazine is in ruim 3.500 winkels in heel Nederland verkrijgbaar voor 3,99 euro. De oplage bedraagt 30.000 en het blad is onder meer te vinden bij Bruna, Primera en de grotere supermarkten.

Over Klup
Klup is een sociaal platform voor de actieve 50-plusser, dat in 2016 werd opgericht door studievrienden Michiel van den Berg en Michelle Wolters. Met het platform willen zij een bijdrage leveren aan een actiever en socialer leven van 50-plussers. Er zijn veel 50-plussers die wel de wens hebben om actiever te worden en hun sociale netwerk uit te breiden, maar het lastig vinden om de eerste stap te zetten. Zeker bij grote veranderingen in het leven, zoals een verhuizing, pensionering, scheiding of overlijden van de partner, kan dit uiteindelijk tot eenzaamheid leiden, zo merkten zij ook in hun eigen leven. Via de Klup-app kunnen gebruikers op een eenvoudige manier activiteiten vinden die in de buurt plaatsvinden of deze zelf organiseren. Zo maakt Klup het makkelijk om nieuwe mensen te ontmoeten en deel uit te maken van de betrokken Klup-community. Die bestaat inmiddels uit meer dan 50.000 gebruikers, die wekelijks zo’n 150 activiteiten organiseren.