AMSTERDAM - Greetz, het online platform voor het versturen van persoonlijke verrassingen zoals wenskaarten en bloemen, is overgenomen door Photobox Group, hét personalisatiebedrijf van Europa. De overname maakt Photobox Group de Europese marktleider in online echte wenskaarten en persoonlijke verrassingen. Greetz blijft als zelfstandig en onderscheidend merk bouwen aan haar verdere groei.

Samen sterk
Greetz treedt toe tot de ambitieuze merkenfamilie van de Photobox Group waarvan onder andere Moonpig – Brits marktleider in online wenskaarten, cadeaus en bloemen –, Photobox – Europees marktleider in foto- en gepersonaliseerde cadeaus – en Hofmann – Spaans marktleider in foto- & gepersonaliseerde cadeaus deel uitmaken. Gelijk aan Greetz staat elk van de Photoboxmerken voor het delen en vieren van momenten, met een voorliefde voor personalisatie.

Jody Ford, CEO van Photobox Group: “We zijn zeer verheugd om Greetz te verwelkomen in onze familie van cadeaus en personalisatiebedrijven. Net zoals Moonpig in het Verenigd Koninkrijk, is Greetz een echt love-brand dat mensen in staat stelt om op een emotionele, persoonlijke en handige manier samen momenten te vieren. Oók als ze op dat moment niet bij elkaar kunnen zijn.”

Sterke speler
In de afgelopen jaren is Greetz gegroeid van marktleider in online wenskaarten tot hét platform voor persoonlijke verrassingen, zoals bloemen, ballonnen, dranken en chocolade met jaarlijks inmiddels meer dan 1,3 miljoen actieve klanten. Door continu te innoveren stelt Greetz haar klanten instaat de ander telkens weer op een unieke manier te verrassen. Met een groei van 25 procent op jaarbasis ligt Greetz op koers om haar omzet van 2015 te verdubbelen in 2018.

Toekomst
Greetz zal blijven opereren als een autonome organisatie en sterk, onderscheidend merk. Niek Veendrick, CEO van Greetz: “Onze toetreding tot de Photobox Group zorgt ervoor dat we toegang krijgen tot de expertise en creativiteit om te kunnen doorbouwen aan de groei van Greetz. Deze overname is daarom goed nieuws voor onze teams en onze klanten. Met onze gedeelde visie zullen we nog beter in staat zijn onze belofte naar de klant waar te maken als dé bestemming voor persoonlijke verrassingen. Dit nieuwe hoofdstuk in het Greetz verhaal gaat ervoor zorgen dat we onze klanten en hun ontvangers een nog bredere glimlach op hun gezicht kunnen bezorgen.”

Prime Ventures was de belangrijkste investeerder en grootste aandeelhouder van Greetz. Bij de transactie werden Greetz en haar aandeelhouders geadviseerd door Nielen Schuman (financieel) en Olym (juridisch).

Over Greetz
Greetz is van Nederlands marktleider in online echte wenskaarten uitgegroeid tot het ultieme platform voor persoonlijke verrassingen, zoals bloemen, ballonnen, taarten en chocolade. De missie van Greetz is om het leuker en eenvoudiger te maken om attent te zijn, met nieuwe verrassingen, functionaliteiten, personalisatiemogelijkheden en innovatieve bezorgopties. Greetz won in 2017 voor de vijfde keer een Shopping Award in de categorie Hobby & Cadeau én mocht de titel ‘Website van het Jaar 2017’ in de categorie ‘Shopping’ op haar naam schrijven. Greetz is gevestigd in Amsterdam.

Over Photobox Group
De merken en producten van de Photobox Group bieden meer dan 12 miljoen klanten de mogelijkheid om herinneringen, fijne momenten of persoonlijke ervaringen te delen of vieren. De Britse leider in online wenskaarten, cadeaus en bloemen Moonpig maakt deel uit van de Photobox Group. De Photobox Group is eigendom van Exponent Private Equity and Electra Private Equity.