AMSTERDAM - Social influencer Anna Nooshin, YouTube-sterren Kalvijn & Petrus (Cinemates) en rapper Bokoesam zijn vanaf vandaag ambassadeurs van Kunstbende, het podium voor creatieve jongeren van 13 t/m 18 jaar. Hiermee zetten zij zich in voor de artiesten van de toekomst. Ze promoten Kunstbende en nieuw talent, geven workshops en begeleiden en adviseren deelnemers.

Videoserie #vanzoldernaarpodium
YouTubers Kalvijn en Petrus ontwikkelden voor Kunstbende de videoserie #vanzoldernaarpodium waarin zij zelf, Anna en Bokoesam vertellen welke weg zij hebben afgelegd om van hun passie hun beroep te maken. In deze reeks moedigen zij jong talent aan om van hun zolder te komen en de eerste stappen op het podium van Kunstbende te zetten.
De video van Cinemates staat op 19 december op hun Instagram-Stories (@kalvijn en @volgpetrus), Bokoesams video verschijnt op 20 december in zijn Story (@bokoesam) en Anna's video is op 21 december te zien op haar Story (@annanooshin). Daarnaast staan ze ook op @Kunstbende. Iedere video wordt om 16.00 uur geplaatst.

Anna Nooshin wil dat talentvolle creators gezien worden
Anna Nooshin
is van alle markten thuis: ze is social influencer, schrijfster, presentatrice en fashion designer. Dit jaar is Anna uitgeroepen tot de meest invloedrijke influencer van Nederland en opent binnenkort een eigen museum over social media in Amsterdam.
'Iedereen moet ergens beginnen en ik krijg dagelijks vragen hoe ik mijn carrière heb opgebouwd. Met deze samenwerking met Kunstbende hoop ik anderen ook een stapje te kunnen helpen en daarbij word ik zelf heel graag geïnspireerd door nieuw talent. Er zijn zoveel jonge talentvolle creators die dagelijks de mooiste dingen maken, maar nog niet het platform hebben om gezien te worden.'

Kunstbende was belangrijke stap in carrière Cinemates
Kunstbende was voor YouTubers Kalvijn (Kelvin Boerma) en Petrus (Peter de Harder) een van hun eerste stappen naar succes (zie hun inzending uit 2011). In 2005 richtte ze hun YouTube-kanaal Cinemates op, inmiddels zijn zij uitgegroeid tot twee van de grootste YouTubers van Nederland.
'Kunstbende was voor ons een van de belangrijkste stappen naar een professionele carrière. Gezien worden en een podium hebben is ontzettend belangrijk. Wij hebben geleerd dat naast doorzettingsvermogen en talent het ook goed is om een netwerk te creëren. Wij ontdekken graag nieuw talent en hopen via deze weg hen een opstapje kunnen geven.’

Bokoesam werkt graag met nieuw talent
Bokoesam begon op zijn zeventiende met het maken van muziek. De rapper werkte onder meer samen met Fresku, SBMG, Broederliefde en Ronnie Flex. Op dit moment reist Bokoesam door het land met ‘De Nachtvlinder Tour’.
‘Ik wil de nieuwste generatie artiesten iets meegeven, hopelijk ook motiveren. Ik vind het interessant om te zien wat er nu speelt en waar iedereen op dit moment mee bezig is. Omdat ik graag werk met nieuw talent, ben ik van nature al op zoek naar de nieuwste artiesten. Ik vind het leuk om nu ook vanuit Kunstbende een steentje bij te kunnen dragen aan de ontwikkeling van talent.’

Kunstbende x Rabobank
Samen met partner in cultuur Rabobank brengt Kunstbende talent ‘van zolder naar podium’. Kunstbende is hét podium voor talent van 13 t/m 18 jaar. Via voorrondes door het hele land, met ruim 3500 inschrijvingen, stromen de 100 beste acts door naar de finale op het Kunstbende Festival in Amsterdam op 29 juni 2019. Daarna worden ze door een persoonlijke coach klaargestoomd voor een optreden op de What’s Happening-area van Rabobank en Kunstbende op Lowlands én een ander groots podium, van Mysteryland tot het Stedelijk Museum Amsterdam.

Kunstbende wordt mede mogelijk gemaakt door verschillende sponsors en partners.