Amsterdamse daklozen verrast met pizza’s

Door Redactie op Dinsdag 20 februari 2018 11:59  Algemeen  nederland, hungry, maaltijdBron: Hungry.nl


Amsterdamse daklozen verrast met pizza’s

AMSTERDAM - Zojuist werden de dak- en thuislozen van het Instroomhuis (Leger des Heils) in Amsterdam verrast met een bezorgmaaltijd.

Er werden tientallen pizza’s bezorgd van het Italiaanse restaurant Lago Maggiore op initiatief van Hungry.nl. Deze maaltijdbezorgwebsite geeft iedereen die een bestelling plaatst de mogelijkheid om geld te doneren aan het Leger des Heils. Dit bedrag wordt ingezet om verschillende kwetsbare doelgroepen door heel Nederland te voorzien van een bezorgmaaltijd. Maaltijdbezorging is in Nederland de afgelopen jaren steeds normaler geworden, maar niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Vandaag was het de beurt aan het Instroomhuis, waar 50 mensen konden genieten van deze service.

Eén van de Amsterdamse locaties van het Leger des Heils, het Instroomhuis aan de Zeeburgerdijk, werd vandaag verrast met dozen vol gratis pizza’s. Rond etenstijd kwamen er maar liefst drie bezorgers van het Italiaanse Lago Maggiore, dat gevestigd is op de Javastraat. Zij hebben deze maaltijd bezorgd aan 50 thuis- en daklozen, die normaal gesproken niet van deze luxe kunnen genieten.

Bewoner Instroomhuis: “Het was een heerlijke maaltijd! Ik eet bijna nooit zo’n echte Italiaanse pizza. Dit wil ik elke week wel.” De giveaway wordt mogelijk gemaakt door de klanten van het platform Hungry.nl, dat erop gericht is maaltijden zo voordelig en eerlijk mogelijk te bezorgen in Nederland. Tijdens het bestelproces op de website krijgen zij de keuze om een bedrag van €1, €2, €5 of €10 te doneren aan het Leger des Heils. Op basis daarvan worden gedurende het jaar meerdere kwetsbare doelgroepen getrakteerd op een gratis maaltijd.

Jeannette uit Amsterdam: “Ik doneer graag aan de groep mensen die het zich niet kunnen permitteren om eten te bestellen. Het is een sympathiek initiatief van Hungry.nl en ik vind het fijn dat ik elke keer de optie krijg voor een donatie, ik zit nergens aan vast. Het doet me ook goed om later via de website de foto’s te zien van de giveaway.”

Sander van der Weegen (Marketing Manager, Hungry.nl): “We zijn de giveaway in Nederland gestart om aandacht te vragen voor het feit dat eten bestellen eigenlijk een luxe is. We verrassen de groep mensen die hier doorgaans niet van kunnen genieten daarom graag, en het mooie is dat dit mogelijk wordt gemaakt door de donaties van onze klanten! Onze vestiging in Denemarken heeft de afgelopen jaren meer dan 60 giveaways georganiseerd. In Nederland beginnen we nog maar net met dit project, maar we zijn van plan vele mensen te verblijden met een bezorgmaaltijd.”

Over Hungry.nl Sinds Hungry in 2015 van start ging in Nederland zijn ze erop gericht om restaurants en hun klanten de best mogelijke takeaway ervaring te bieden. Het van oorsprong Deense bedrijf hanteert een sympathiek verdienmodel. Met een lage commissie op bestellingen krijgen restaurants meer waar voor hun g eld.

Momenteel zijn er 2.100 restaurants aangesloten.

Gebruikers van Hungry.nl profiteren ook. Zo krijgen ze via de app een melding wanneer restaurants in de buurt speciale aanbiedingen hebben en ze krijgen de mogelijkheid om een groepsbestelling plaatsen. Ook is er een speciaal loyaliteitsprogramma: wanneer klanten 10 keer bij een restaurant bestellen krijgen ze de 11e maaltijd gratis. Daarnaast krijgen de gebruikers bij elke bestelling de mogelijkheid om iets terug te doen voor de maatschappij via de giveaway actie.