AMSTERDAM - Bij het in dienst nemen van een huishoudelijke hulp Amsterdam is het belangrijk om een ​​gezonde en positieve relatie met hen op te bouwen. Daarom moeten we goede communicatietechnieken ontwikkelen om onze helpers beter te instrueren en hen te laten opnemen in je huishouden. Hier zijn enkele tips die we voorstellen die een effectieve communicatie met je helper kunnen bevorderen:


Moedig ze aan om te leren

Naarmate je meer tijd met je helper doorbrengt, is het goed om hem of haar aan te moedigen hun vaardigheden naast de normale huishoudelijke ondersteuning uit te breiden. Bij het begeleiden van je helper is het belangrijk om het goede voorbeeld te geven door:

- Hen leren hoe ze apparatuur moeten bedienen, variërend van keukenapparatuur tot de stofzuiger

- Hen leren waar ze dingen netjes kunnen opbergen (bijv. schoonmaakgereedschap, doeken)

- Ze leren hoe ze bepaalde recepten moeten bereiden, vooral als je familieleden hebt die trek hebben.

Stel duidelijke en eerlijke verwachtingen

Als werkgever is het erg belangrijk dat je duidelijke en eerlijke verwachtingen stelt aan je helper. Ga met hen om de tafel zitten en bespreek wat er van hun taken en verantwoordelijkheden wordt verwacht. Detail je prioriteiten, tot in de puntjes. Hoe sneller je uitlegt wat er binnen en buiten het huishouden moet gebeuren, hoe sneller ze de tijd hebben om zich aan te passen en in een routine te komen en hun taken goed kunnen uitvoeren.

Respecteer hun privacy

Het respecteren van de privacy van je helper laat zien dat je haar grenzen respecteert. Laat je helper haar belangrijke documenten bewaren, zoals haar paspoort, reisdocumenten en werkvergunning. Het nemen van hun gevoelige documenten kan wantrouwen tussen jou en je huishoudelijke hulp kweken en hen afleiden van hun verantwoordelijkheden. In ruil voor het respecteren van hun privacy, vraag hen om ook het respect van je familie te respecteren. Enkele voorbeelden zijn het niet aanraken van persoonlijke bezittingen.

Zorg ervoor dat ze betrokken zijn bij het huishouden

Het is een veelgemaakte fout voor veel werkgevers om in de eerste week goed te communiceren, en daarna dit af te nemen naarmate de tijd verstrijkt. Dit zorgt er vaak voor dat de helper zich buitengesloten voelt van het huishouden en kan bijdragen aan een negatieve werknemer-helperrelatie. De beste manier om dit aan te pakken is om je helper het gevoel te geven dat hij bij het huishouden hoort. Dit betekent dat je je helper met wederzijds respect moet behandelen, net als ieder ander individu.

Gebruik geen angstaanjagende tactieken

Het ergste wat je kunt doen bij het opbouwen van een relatie tussen helper en werkgever, is je helper een ongezonde hoeveelheid angst bijbrengen. Door dit te doen, wordt de effectiviteit voor gezonde communicatie, laat staan ​​een normaal gesprek, ondermijnd. Te veel angst kan ervoor zorgen dat je helper binnen en buiten je huishouden onnodig op scherp staat en kan ervoor zorgen dat ze haperen bij het uitvoeren van hun taken. Ze zullen te bang zijn om eerlijk met je te praten, wat je relatie verder schaadt.